Ziua Națională A Hidratării: O Vară Cu Apă Din Plin!

23 august este Ziua Națională a Hidratării și este momentul perfect să ne amintim că o bună hidratare este esențială pentru sănătate, mai ales acum când vara și-a intrat pe deplin în drepturi! Veți reuși să beți mai multă apă dacă aveți întotdeauna o sticlă cu apă la îndemână, în care puteți adăuga fructe, ceai sau plante aromatice și setați memento-uri care să vă amintească să beți apă folosind o aplicație, un cronometru sau fitness tracker. Dar, există și alte modalități de a vă menține hidratat în afară de consumul unei cantități suficiente de apă. În acest articol vă vom sugera cum să vă hidratați dacă aveți diabet de tip 2, vom analiza simptomele și efectele deshidratării și alte moduri în care vă puteți hidrata în afară de consumul de apă.

Setea excesivă și urinarea frecventă sunt simptome comune ale diabetului. Creșterea nivelului zahărului din sânge vă obligă rinichii să lucreze mai mult decât de obicei pentru a menține un nivel echilibrat al glucozei în sânge. Când rinichii nu mai fac față, corpul dvs. va încerca să elimine cantitatea crescută de glucoză din organism prin urină. De obicei, acest lucru vă va face să simțiți senzația de sete. Apa ajută la rehidratarea sângelui atunci când organismul încearcă să elimine cantitatea crescută de glucoză prin urină. Acesta este motivul pentru care pacienții diabetici urinează atât de des. Urinarea frecventă poate duce la deshidratare și sete excesivă. În acest fel, corpul dvs. vă spune să înlocuiți lichidele pe care tocmai le-ați eliminat. Creșterea cantității de apă poate calma aceste simptome. Puteți discuta cu medicul dvs. în legătură cu cantitatea de apă de care aveți nevoie în fiecare zi.

Clinica Cleveland ne reamintește că apa este foarte importantă deoarece:

Ajută digestia și elimină toxinele.

Contribuie la elasticitatea și lubrifierea articulațiilor.

Produce salivă (de care aveți nevoie atunci când mâncați).

Echilibrează substanțele chimice din organism.

Este esențială pentru creier pentru a crea hormoni și neurotransmițători.

Furnizează oxigen întregului corp.

Amortizează șocurile oaselor.

Reglează temperatura corpului.

Când sunteți deshidratat, este posibil să vă simțiți amețiți, obosiți, însetați sau să aveți dureri de cap și urină de culoare închisă. Deoarece aproximativ 55% din sângele dvs. este lichid, deshidratarea vă poate reduce volumul de sânge și vă poate afecta tensiunea. Este posibil să aveți modificări ale ritmului cardiac, deoarece pierderea de apă duce la scăderea volumului de sânge. Acest lucru face ca inima să lucreze mai mult pentru a mișca sângele în tot corpul. Hidratarea crește volumul de sânge și vă readuce ritmul cardiac la normal.

Poate vă întrebați: „Ce pot consuma în afară de apă pentru a mă menține hidratat?” Vestea bună este că există alimente pe care este bine să le evitați și alimente benefice, care susțin hidratarea.

EVITAȚI ALIMENTELE CARE SUNT INAMICII HIDRATĂRII

Sarea și alcoolul sunt doi dintre inamicii hidratării. Când beți alcool, corpul dvs. suprimă crearea hormonului vasopresină sau ADH și astfel urinați mai frecvent. Corpul dvs. încearcă să elimine alcoolul din fluxul sanguin. Urinarea excesivă determină deshidratarea.

Când consumați sare, aceasta este absorbită în fluxul sanguin, și sângele devine mai sărat. Pe măsură ce sângele mai sărat circulă prin corp, lichidul din afara celulelor corpului nostru devine mai sărat decât lichidul din interiorul celulelor. Celulele observă schimbarea imediat, deoarece sarea suplimentară din exterior acționează ca un magnet, absorbind apa din celule. Când centrul setei intră în alertă, deoarece lichidele și sângele sunt prea sărate și corpul are nevoie de apă pentru a dilua sarea, atunci începeți să simțiți sete. Echilibrarea constantă a sării și a apei din organism ajută la menținerea cantității corecte de apă din celulele noastre și din fluxul sanguin. Aceasta ne controlează tensiunea arterială.

 CONSUMAȚI ALIMENTE BOGATE ÎN APĂ

Ați observat că în lunile de vară aveți tendința de a consuma mai multe fructe și legume, salate reci sau mese mai ușoare? Aceasta deoarece corpul nostru este înclinat în mod natural spre alimente bogate în apă – așadar apa din organismul nostru provine și din alimente!

Castraveți - 96,73% apă

Țelină - 95,43% apă

Roșii - 94,52%

Dovlecei - 92,73%

Pepene roșu - 91,45%

Spanac - 91,4%

Căpșuni - 90,95%

Cantalup și pepene galben - 90%

Broccoli - 89,3%

Morcovi - 88,29%

Evitarea alimentelor prăjite, sărate, dulci și excesul de alcool și alegerea alimentelor bogate în apă, precum cele de mai sus, vă vor ajuta să vă mențineți hidratat în această vară.

Este important să nu beți băuturi carbogazoase sau sucuri când vă este sete. Aceste băuturi sunt bogate în zahăr și pot cauza o creștere bruscă a nivelului glicemiei și nici nu vă vor potoli setea. Apa este întotdeauna cea mai bună alegere pentru sănătatea dvs. și pentru hidratare. Pentru mai multe informații despre cum să aveți cea mai sănătoasă vară, alăturați-vă comunității "Împreună putem învinge diabetul" de pe Facebook și intrați în legătură cu mii de pacienți diabetici din întreaga lume.


Distribuie această postare