Ou─âle pentru diabetici­čąÜ­čąÜ­čąÜ

DIABETUL Este o boal─â care afecteaz─â un num─âr mare din populatie si prime╚Öte foarte mult─â aten╚Ťie medical─â ╚Öi mult─â informa╚Ťie media.┬á


├Än timp ce studiile recente au ridicat unele ├«ngrijor─âri cu privire la func╚Ťia pe care o joac─â ou─âle ├«n dietele pentru diabetici, va asiguram ca c─â suntem la curent cu cele mai recente cercet─âri si putem transmite informa╚Ťii corecte catre dv.


╚śtim c─â v─â ├«ntreba╚Ťi deseori dac─â ou─âle sunt benefice pentru pacien╚Ťii cu DIABET!┬á

Răspunsul scurt este DA. 

Reducerea riscului de DIABETULUI DE TIP┬á 2 ├«nseamn─â┬á o diet─â s─ân─âtoas─â si este una dintre cele┬á simple modalit─â╚Ťi de adoptat.


Ou─âle sunt nutritive, bogate ├«n proteine ÔÇőÔÇőde ├«nalt─â calitate, gr─âsimi bune, vitamine, minerale ╚Öi antioxidan╚Ťi, sunt rapid de preparat ╚Öi gustoase in diferite preparate.


C├ónd vine vorba sa d─âm cateva kg jos ÔÇô pentru c─â greutatea excesiva este care este unul dintre factorii de risc pentru DIABETUL DE TIP 2 ÔÇô ad─âugarea zilnic─â a ou─âlor ├«n dieta v─â poate ajuta s─â v─â regla╚Ťi apetitul ╚Öi s─â v─â sim╚Ťi╚Ťi mai s─âtui.


Câte ouă poate consuma cineva cu DIABET DE TIP 2?

Conform cercet─ârilor recente, consumul de p├ón─â la 12 ou─â pe s─âpt─âm├ón─â nu afecteaz─â colesterolul, trigliceridele, glucoza a jeun sau nivelul de insulin─â la pacien╚Ťii cu DIABET DE TIP 2.


Aici vorbim despre studiile aprofundate┬á ├«n care ou─âle sunt incluse ca parte a unei diete echilibrate, care con╚Ťine de asemenea o cantitate variat─â de legume, fructe, cereale integrale, gr─âsimi s─ân─âtoase ╚Öi proteine ÔÇőÔÇőslabe.


Ou─âle au cea mai mare valoare (sau standardul de aur) pentru proteine, al─âturi de lapte. Un ou con╚Ťine aproximativ┬á

  • 75 kcal,┬á
  • 7 grame de proteine ÔÇőÔÇőde ├«nalt─â calitate,┬á
  • 5 g de gr─âsimi,┬á
  • 1,6 grame de gr─âsimi saturate,┬á
  • fier,┬á
  • vitamine,┬á
  • minerale,┬á
  • carotinoide

Elementele care lupt─â ├«mpotriva bolilor precum luteina ╚Öi zeaxantina din ou─â sunt abundente. Ace╚Öti carotenoizi pot ajuta la sc─âderea riscului de degenerescen╚Ť─â macular─â legat─â de v├órst─â, care este cauza major─â a orbirii ├«n r├óndul persoanelor ├«n v├órst─â.


Zeaxantina si Luteina - sunt antioxidan╚Ťi puternici care v─â protejeaz─â celulele de deteriorare pe termen lung. Acestea ajut─â, printre altele, la eliminarea radicalilor liberi ╚Öi protejeaz─â ├«mpotriva afec╚Ťiunilor oculare.


Carotenoidele pot fi găsite într-o varietate de alimente, inclusiv legume cu frunze de culoare verde închis, cum ar fi spanacul și kale, și gălbenușurile de ou. 

De╚Öi unii exper╚Ťi au sus╚Ťinut sa fie consumate niveluri de p├ón─â la 6 mg pe zi, nu exist─â niciun studiu care s─â determine un nivel exact al consumului alimentar recomandat pentru lutein─â ╚Öi zeaxantin─â.


Colina este o vitamin─â pu╚Ťin cunoscut─â, dar necesar─â, care joac─â un rol esen╚Ťial ├«n dezvoltarea neurologic─â at├ót ├«n ÔÇőÔÇőÔÇőÔÇős─ân─âtatea prenatal─â, c├ót ╚Öi ├«n cea a adul╚Ťilor.┬á

Func╚Ťia ficatului ╚Öi a nervilor este ├«mbun─ât─â╚Ťit─â prin consumul crescut de colin─â. Con╚Ťinutul de colin─â al ou─âlor poate ajuta la dezvoltarea memoriei ╚Öi a creierului.


Corpul uman poate crea colin─â, dar nu la niveluri suficiente pentru a v─â satisface nevoile zilnice. Prin urmare, va trebui s─â v─â baza╚Ťi pe alimente pentru a satisface echilibrul cerin╚Ťelor dumneavoastr─â.


Colina se g─âse╚Öte din abunden╚Ť─â in special in ou─â.┬á Dou─â ou─â pot oferi 77 %┬á din doza zilnic─â recomandat─â (CZR) a unei femei ╚Öi 59 % din doza zilnic─â recomandat─â pentru un b─ârbat.


Vitamina B12 este necesar─â pentru crearea globulelor ro╚Öii ╚Öi ADN-ului, precum ╚Öi pentru repararea ╚Ťesutului corpului ╚Öi pentru buna func╚Ťionare a sistemelor imunologice ╚Öi cerebrale.


Deficien╚Ťa de B12 este, din p─âcate, frecvent─â, mai ales ├«n r├óndul v├órstnicilor, ╚Öi poate provoca oboseal─â, sl─âbiciune, sc─âdere ├«n greutate, sc─âderea poftei de m├óncare, ame╚Ťeli, constipa╚Ťie ╚Öi alte simptome. Deoarece corpul uman este incapabil s─â produc─â vitamina B12 pe cont propriu, este vital s─â participa╚Ťi activ la consumul de alimente care sunt bogate ├«n aceast─â vitamin─â.


Consumul zilnic recomandat de B12 este de aproximativ 2 g, două ouă asigurând 15% din necesarul zilnic.


Vitamina D este un nutrient important. Vitamina D este necesar─â pentru men╚Ťinerea oaselor ╚Öi a din╚Ťilor s─ân─âto╚Öi, deoarece ajut─â la absorb╚Ťia calciului ╚Öi fosforului. Este mai mult dec├ót o simpl─â ÔÇ×vitamina a soareluiÔÇŁ, ajut─â la men╚Ťinerea mu╚Öchilor ├«n form─â bun─â ╚Öi sus╚Ťine sistemul imunitar.


G─âlbenu╚Öurile de ou sunt acum unul dintre pu╚Ťinele alimente care con╚Ťin ├«n mod natural un nivel ridicat de vitamina D, dou─â ou─â care asigur─â 82% din necesarul zilnic.


Riboflavina sau vitamina B2 - este necesar─â pentru cre╚Öterea celulelor, metabolismul energetic, producerea de globule ro╚Öii, vederea s─ân─âtoas─â ╚Öi func╚Ťionarea corect─â a sistemului nervos. Este, de asemenea, un nutrient antioxidant, ceea ce ├«nseamn─â c─â lupt─â ├«mpotriva radicalilor liberi, care sunt particule d─âun─âtoare ├«n organism.


Bacteriile din intestine pot produce cantit─â╚Ťi mici de riboflavin─â, dar nu suficiente pentru a-╚Ťi satisface nevoile alimentare sau pentru a p─âstra oricare ca rezerv─â, ceea ce face ╚Öi mai important s─â includ─â niveluri adecvate ├«n dieta ta. Pentru a face totul simplu, dou─â ou─â ofer─â 24% din RDI pentru riboflavin─â.



Vitamina A este o vitamin─â solubil─â ├«n gr─âsimi care este esen╚Ťial─â pentru men╚Ťinerea pielii s─ân─âtoase ╚Öi a func╚Ťiei imunologice, p─âstrarea vederii bune ╚Öi ├«ncurajarea s─ân─ât─â╚Ťii reproducerii.


C─âderea p─ârului, problemele pielii, uscarea ochilor ╚Öi un risc crescut de infec╚Ťie sunt toate indicii ale deficien╚Ťei de vitamina A care pot fi evitate prin ob╚Ťinerea suficient─â a vitaminei A din dieta dumneavoastr─â.


O por╚Ťie de dou─â ou─â asigur─â 14% din necesarul zilnic recomandat de vitamina A, care este stabilit la 750 de grame.



Fosforul este necesar pentru cre╚Öterea ╚Öi men╚Ťinerea oaselor ╚Öi din╚Ťilor puternici ╚Öi pentru filtrarea de╚Öeurilor ╚Öi pentru repararea pere╚Ťilor ╚Ťesuturilor ╚Öi celulari. De asemenea, ajut─â la metabolismul energetic ╚Öi la dezvoltarea mu╚Öchilor.


Nivelurile scăzute de fosfor pot provoca pierderea poftei de mâncare, dureri articulare, iritabilitate și anxietate.


O por╚Ťie mic─â de dou─â ou─â ofer─â 21% din necesarul zilnic de fosfor pentru adul╚Ťi, care necesit─â aproximativ 1000 mg.


Folatul este un nutrient esen╚Ťial pentru oamenii de toate v├órstele, deoarece ajut─â la crearea de celule ro╚Öii din s├ónge, producerea de ADN ╚Öi men╚Ťinerea unui sistem imunitar s─ân─âtos. Folatul ajut─â la dezvoltarea de noi celule la femeile ├«ns─ârcinate, ferindu-le de anomalii grave la na╚Ötere, cum ar fi spina bifida.


Un adult mediu ar trebui să consume aproximativ 200 g de acid folic pe zi (mai mult în timpul sarcinii), iar două ouă vă vor oferi 49% din RDI.


Iodul este un mineral vital pe care tiroida produce hormoni, care controleaz─â metabolismul. De asemenea, ajut─â la promovarea func╚Ťiei cognitive, a dezvolt─ârii creierului ╚Öi a s─ân─ât─â╚Ťii pielii.

Lipsa de iod este destul de răspândită și poate provoca o varietate de probleme de sănătate, inclusiv mărirea glandei tiroide și oboseală cronică.

Pute╚Ťi ob╚Ťine 29% din aportul zilnic necesar de iod m├ónc├ónd doar dou─â ou─â ├«n fiecare zi.


Seleniul este un antioxidant vital care previne eficient daunele radicalilor liberi asupra celulelor din organism, chiar dac─â este necesar doar la niveluri mici in comparatie cu alte vitamine si minerale. Seleniul este benefic pentru sistemul imunitar, func╚Ťia glandei tiroide ╚Öi s─ân─âtatea p─ârului ╚Öi a unghiilor. Seleniul este abundent ├«n ou─â, o por╚Ťie medie de dou─â ou─â furniz├ónd 41% din cantitatea zilnic─â necesar─â.


Încorporarea ouălor în dieta ta:

Con╚Ťinutul ridicat de proteine ÔÇőÔÇődin ou─â poate fi benefic dac─â ave╚Ťi DIABET.┬á

S-a demonstrat c─â proteinele inhib─â absorb╚Ťia glucozei. Pe l├óng─â vitamine ╚Öi minerale, ou─âle sunt o surs─â excelent─â de nutrien╚Ťi care ajut─â la dezvoltarea insulinei ╚Öi reduc riscul de ├«mboln─âvire.


Când vine vorba de ouă, alimentele pe care le mănânci impreuna cu ele și modul în care le combini si le gătești sunt cruciale.


  • Alege╚Ťi pe cat posibil ou─â de ╚Ťar─â, de la g─âini crescute la sol ├«n aer liber.
  • Un ou fiert tare al─âturi de o salat─â, legume, un bol de fructe proaspete┬á sau un ou omlet─â cu o brio╚Ö─â din cereale integrale sunt op╚Ťiuni perfecte care ofer─â beneficii enorme pentru s─ân─âtatea dv.┬á

ÔŁîC├ónd consuma╚Ťi ou─â, este recomandat s─â evita╚Ťi produsele bogate ├«n gr─âsimi precum sl─ânina ╚Öi c├órna╚Ťii, feliatele, branzeturile grase, cartofii prajiti etc.┬á


Al─âtura╚Ťi-v─â comunit─â╚Ťii noastre ├ÄMPREUNA PUTEM INVINGE DIABETUL!

Combaterea DIABETULUI  este dificilă pentru toată lumea!

Sprijinului celor care trec prin acelea╚Öi incercari ca si dumneavoastra va fi de mare ajutor in┬á aceasta c─âl─âtoriei. Al─âtura╚Ťi-v─â comunit─â╚Ťii noastre de aici pentru mai multe sfaturi ╚Öi idei despre cum s─â gestiona╚Ťi cu succes DIABETUL!


Distribuie aceast─â postare