• Telefon 0758460860
  • Email office@curalife.ro
  • Program Luni - Vineri 09:00-17:00
Dr. Oana Cuzino , Medic Primar Geriatrie, Doctor în Științe Medicale: CuraLin, Soluție naturală pentru reglarea glicemiei

Autor: Dr. Oana Cuzino , Medic Primar Geriatrie, Doctor în Științe Medicale, Expert DOC

CuraLin: Soluție naturală pentru reglarea glicemiei

CuraLin este un produs a cărui formulă include nutrienți-cheie ce acționează sinergic pentru menținerea nivelului normal al glucozei sangvine ca parte a unui stil de viață sănătos. 

Glucoza din sânge provine din alimentele pe care le consumăm și este folosită ca energie. Cantitatea de care organismul nu are nevoie este depozitată în celule, ca să fie folosită mai târziu. Prea multă glucoză în sânge poate fi, însă, dăunătoare. Partea bună este că există câteva măsuri pe care le poți lua pentru a scădea nivelul glicemiei în mod natural.

Diabetul de tip 2 este o boală caracterizată de niveluri foarte mari de glucoză în sânge, comparativ cu cele considerate normale. Diabetul care nu este ținut sub control poate duce, în timp, la probleme grave de sănătate: 

  • boli cerebrovasculare;
  • retinopatie diabetică;
  • afecțiuni orale;
  • nefropatia;
  • neuropatia;
  • boli vasculare periferice și chiar și ulcerații și amputări. 

CuraLin reprezintă soluția naturală ce asociază într-un singur comprimat vegetal nouă ingrediente active cu efecte care susțin nivelul normal al glicemiei, contribuie la metabolismul normal al glucozei și insulinei și la menținerea funcției sănătoase a ficatului. Printre aceste ingrediente se numără scorțișoara. Aceasta este un condiment care nu doar că parfumează deserturile, dar are beneficii pentru sănătate, printre care: reducerea nivelului glicemiei à jeun (testarea glucozei serice sau plasmatice bazală, după o pauză alimentară de cel puțin 8 ore), reducerea colesterolului LDL („rău) și creșterea colesterolului HDL („bun”) și a nivelului insulinei circulante. 

În plus, oamenii de știință spun că scorțișoara îmbunătățește sensibilitatea la insulină prin scăderea rezistenței la insulină la nivel celular. Mai mult, studiile au arătat că scorțișoara poate scădea nivelul glicemiei cu până la 29% 1.

Și turmericul este cunoscut pentru proprietățile sale culinare. Puțini știu că acest condiment a fost folosit de mii de ani în medicina indiană și chineză în tratamentul diabetului. Substanța activă din turmeric, curcumina, este cunoscută pentru capacitatea sa de a reduce nivelul glucozei și de a trata complicațiile diabetului. 

Datorită efectelor sale antiinflamatorii și antioxidante, suplimentele de turmeric pot ajuta la gestionarea glicemiei la persoanele cu diabet zaharat de tip 2. Potrivit unui studiu 2 publicat în 2012 în Diabetes Care suplimentele care au în compoziție 250 de miligrame de curcumină întârzie apariția diabetului de tip 2. 

Cei care au fost diagnosticați cu diabet și care urmează un tratament medicamentos trebuie să-și monitorizeze nivelul glicemiei înainte de a lua CuraLin pentru a evita evenimente hipoglicemice și pentru a urmări evoluția sub administrare.

Este important de știut că acest supliment alimentar, CuraLin, nu trebuie să înlocuiască o dietă variată și echilibrată și un stil de viață sănătos. De aceea, pe lângă acest supliment care are în compoziție ingrediente cu efecte dovedite în controlul glicemiei, este important ca cei interesați să țină cont și de următoarele recomandări.

Fă regulat mișcare

Exercițiile fizice regulate te pot ajuta, pe de o parte, să scapi de kilogramele în exces, iar, pe de altă parte, să crești sensibilitatea la insulină. Insulina permite absorbția glucozei de mușchii scheletici și celulele hepatice, care o stochează ca glicogen, o rezervă de glucoză pe care organismul o folosește între mese și în timpul somnului. 

Sensibilitatea la insulină este modul în care pancreasul detectează nivelul glucozei în sânge și răspunde în consecință. Nu există un tratament care să vindece diabetul de tip 2, odată ce ai sensibilitatea la insulină scăzută. Dar acesta poate fi ținut sub control prin adoptarea unui stil de viață sănătos, alimentație echilibrată și activitate fizică. 

Exercițiile fizice consumă din glicogenul păstrat în celulele mușchilor și ficatului, crescând sensibilitatea corpului la insulină. Printre exercițiile fizice care scad nivelul glicemiei în mod natural se numără: mersul în pas alert, alergatul, ciclismul, dansul, drumețiile, înotul.

Calculează aportul de carbohidrați

Organismul descompune glucidele în zaharuri (mai ales glucoza) și apoi insulina transportă zaharurile în celule. Atunci când mănânci prea mulți carbohidrați, acest proces nu se desfășoară așa cum ar trebui și nivelul glicemiei crește.

Asociația Americană de Diabet recomandă calcularea zilnică a aportului de carbohidrați. Este important de știut că o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați poate ajuta la menținerea sub control a nivelului de zahăr din sânge pe termen lung 3

Pe lângă dieta cu un conținut redus de carbohidrați, poți limita consumul de carbohidrați dulci. Gymenema, ingredient care se găsește în nutraceuticul CuraLin, este cunoscută pentru capacitatea sa de a reduce pofta de carbohidrați dulci datorită saponinelor care suprimă receptorii pentru gustul dulce de pe limbă. Direct, aceasta contribuie la menținerea senzației de sațietate și, indirect, la scăderea în greutate. În plus, accelerează eliberarea de insulină din celulele pancreatice. 

Crește aportul de fibre

Fibrele încetinesc digestia și absorbția zahărului. Există două tipuri de fibre: insolubile și solubile. Deși ambele sunt importante, fibrele solubile sunt indicate în scăderea nivelului de zahăr din sânge 4. În plus, o dietă echilibrată, bogată în fibre, este importantă nu doar pentru organism, pentru că îi asigură substanțele nutritive de care are nevoie pentru a funcționa corespunzător, ci ajută și la gestionarea diabetului de tip 1 prin îmbunătățirea controlului zahărului din sânge și reducerea valorilor minime ale zahărului din sânge. Alimentele bogate în fibre includ legume, fructe, leguminoase și cereale integrale.

Aportul zilnic recomandat de fibre este de aproximativ 25 de grame pentru femei și 38 de grame pentru bărbați. 

Nu uita de hidratare!

Consumul de apă poate ajuta la menținerea nivelului glicemiei în limite normale. Pe lângă prevenirea deshidratării, hidratarea corespunzătoare ajută rinichii să elimine excesul de zahăr din sânge prin urină. Un studiu observațional a arătat că persoanele care obișnuiesc să consume regulat apă au un risc scăzut de a dezvolta niveluri ridicate de zahăr în sânge 5. Este important să reții că băuturile îndulcite cu zahăr cresc glicemia, determină creșterea în greutate și cresc riscul de diabet, așa că trebuie consumate rar și controlat.